dinsdag 23 februari 2016

Regenboog T shirt van K3

Vorige maand kreeg ik de vraag of ik een regenboog T-shirt wilden maken voor een 5 jarige jongen. Hij ging naar een K3 show en wilde ook graag een K3 kleedje.
Ik vond dit een leuke uitdaging dus ik ging gelijk op zoek hoe je de regenboog het mooiste kon maken. Ik wilde niet dat de regenboog ging rimpelen.  Al snel kwam ik er achter dat je de regenboog het mooiste van stof kan maken.




Het T-shirt werd aangeleverd en ik ging aan de slag.
Hieronder beschrijf ik hoe je zo'n regenboog kan maken.



Eerst teken je de regenboog uit op papier. Ik heb banen van 2,5 cm breed gemaakt. De stroken heb ik uitgeknipt en elke strook uitgeknipt uit een andere kleur stof.



Elke keer als je een strook aan elkaar genaaid heb strijk je de regenboog plat. Wanneer de vier stroken aan elkaar zitten, strijk je het op Vliesofix. Vouw hierna de twee randen (rode en blauwe boog) om en strijk je regenboog op 't T-shirt.

Naai als laatste de regenboog vast. Ik gebruikte passende kleuren garen bij elke kleur van de regenboog.

Het T-shirt is klaar en goedgekeurd. Nu wil mijn eigen dochter ook een regenboog! Ik kruip weer achter de machine!











5 opmerkingen:

  1. Heel mooi gemaakt! Waar heb je de stofjes voor de regenboog vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi gemaakt,ik zou graag willen weten welk soort stof je hebt gebruikt om de regenboog te maken,ik wil ook een kleedje maken met een regenboog erop.

    BeantwoordenVerwijderen